Зашто треба да наступи крај света? Унутрашњи знаци краја света. Спољашњи знаци краја света. Пророчанство о антихристу. Зашто треба да наступи крај света?
Људи ће начинити коначни избор између добра и зла. Долазак антихриста не означава крај света, то је само један од знакова свршетка света, и то не главних. Писмо говори о извесној „пуноћи времена“. „Благословен Бог и Отац Господа нашега Исуса Христа, Који нас је благословио у Христу сваким благословом духовним на небесима, као што нас и изабра у Њему пре постања света да будемо свети и непорочни пред Њим, у љубави, предодредивши нас Себи на усиновљење кроз Исуса Христа, по благонаклоности воље Своје, на похвалу славе благодати Своје, којом нас облагодати у Љубљеноме, у Коме имамо избављење крвљу Његовом, опроштење грехова по богатству благодати Његове, коју је преумножио у нама у свакој мудрости и разборитости, обзнанивши нам тајну воље Своје, по благовољењу Својему које унапред одреди у Њему, за остварење пуноће времена, да се све састави у Христу“ (Ефес. 1, 3-10).
Апостол Павле каже да постоји почетна замисао, предодређење Бога о спасењу људи. Испуњававање Царства Небеског од стране људи представља знак краја света. „И изашавши слуге оне на путеве, сабраше све које нађоше, и зле и добре; и напуни се свадбена дворана гостију“ (Мт. 22, 10). Постоји замисао Бога о броју праведника и кад се испуни овај број праведника, то ће бити крај света. Постоји план Бога о сједињењу земљског и небеског под „главом Христа“ и кад се овај план заврши наступиће крај.
Унутрашњи знаци краја света.
Теорија о броју праведника. Треба да се надокнади број отпалих анђела. Ова теорија се не заснива на Светом Писму. Њен недостатак је у томе што анђели и људи на различите начине служе Богу. И други моменат је број отпалих анђела (у Откровењу Јована Богослов их има 1/3) и по тумачењу Светог Писма од стране Кирила Јерусалимског знамо да је сразмера између анђела и људи 99:1. Морамо признати да нам је број праведника непознат, јер се у Библији не помиње.
Сведочење речи Божије свим народима. „И проповедаће се ово Јеванђеље о Царству по свему свету за сведочанство свим народима. И тада ће доћи крај“ (Мт. 24, 14). „И свима народима треба најпре да се проповеда Јеванђеље“ (Мк. 13, 10). Није речено да ће сви прихватити Јеванђеље, речено је само да ће бити посведочено свим народима.
Која вера је спасоносна? „Не молим пак само за њих, него и за оне који због речи њихове поверују у Мене“ (Јн. 17, 20). Из Библије видимо да сведочење Јеванђеља не претпоставља само преношење текста и причу о Христа, већ сведочење апостолске вере. Постоји мишљење Серафима Роуза и Светог Игњатија Брјанчанинова о томе да је само православна проповед права проповед Јеванђеља, која је потврђена Јеванђељем. Проповеди Јеховиних сведока, протестаната и католика не значе објављивање Јеванђеља. Сви они који су изопачили апостолску веру не проповедају Јеванђеље, већ проповедају јерес. Проповед Јеванђеља представља једно од главних сведочанстава о крају света.
Нестанак националних граница. Због Вавилонске куле појавиле су се националне границе. Бог је ово учинио како се зло не би ширило. Ове границе ће служити док Јеванђеље не буде проповедано свим народима. Пред крај света нестаће националне границе.
Појава лажних христоса. „И одговарајући Исус рече им: Чувајте се да вас ко не превари, јер ће многи доћи у име Моје говорећи: Ја сам Христос. И многе ће преварити“ (Мт. 24, 4-5).
Ратови и гласине о ратовима. „Чућете ратове и гласове о ратовима. Гледајте да се не уплашите; јер треба све то да се збуде. Али још није крај“ (Мт. 24, 6). До ХХ века бориле су се професионалне војске, народи нису ратовали против народа. Грандиозни ратови ХХ века не би били могући без свеопште мобилизације.
Глад, земљотреси, болести. „Јер ће устати народ на народ и царство на царство и биће глади и помора и земљотреса по свету. А то је све почетак страдања“ (Мт. 24, 7-8).
Жестоки прогони хришћанства. „Тада ће вас предати на муке, и побиће вас, и сви ће вас народи омрзнути због имена Мога“ (Мт. 24, 9). Писмо даје пророчанство о два таласа великих прогона. У први талас улази десет великих прогона, почевши од Нерона па све до Диоклецијана. Касније наступа пауза. Локалних прогона хришћана је било и увек ће бити (до Другог Христовог доласка). Други талас прогона ће бити у последње време: биће разрушене све хришћанске државе, сва мисионарска друштва, институција Православне Цркве (Црква ће остати, служби ће бити, али неће бити патријархата. Биће једноставно епископа, свештеника и мирјана верних Богу).
Отпадање многих од хришћанства. „И тада ће се многи саблазнити, и издаће један другога и омрзнуће један другога“ (Мт. 24, 10).
Појава мноштва лажних пророка. „И изаћи ће многи лажни пророци и превариће многе“ (Мт. 24, 11). Пред крај света ће наступити масовни препород окултизма.
Хлађење љубави. „И зато што ће се умножити безакоње, охладнеће љубав многих. Али ко претрпи до краја, тај ће се спасти“ (Мт. 24, 12-13). Писмо каже да ће се пред крај света охладити љубав. То је најстрашније.
Обнављање трећег Соломоновог храма у Јерусалиму. „Када, дакле, угледате гнусобу опустошења, о којој говори пророк Данило, где стоји на месту светоме – ко чита да разуме – тада који буду у Јудеји нека беже у горе; и који буде на крову да не силази да узме што му је у кући; и који буде у пољу да се не враћа натраг да узме хаљине своје. А тешко трудницама и дојиљама у те дане. Него се молите Богу да не буде бежање ваше у зиму ни у суботу“ (Мт. 24, 15-20).
Велика невоља, које никад није било. „Јер ће тада бити невоља велика каква није била од постанка света до сада, нити ће бити“ (Мт. 24, 22). „И ако се не би скратили дани они, нико не би опстао; али изабраних ради скратиће се дани они“ (Мт. 24, 22).
Долазак антихриста. „Тада ако вам ко рече: Ево, овде је Христос или онде, не верујте. Јер ће се појавити лажни христоси и лажни пророци, и показаће знаке велике и чудеса да би преварили, ако буде могуће, и изабране. Ето вам казах унапред“ (Мт. 24, 23-25). Господ о њима говори у множини, зато што антихрист неће бити једини, али ће бити последњи. Превара неће бити повезана с техником, већ с магијом.
Други долазак Христа на Земљу. „Ако вам, дакле, кажу: Ево Га у пустињи, не излазите. Ево Га у собама, не верујте. Јер као што муња излази од истока и сине до запада, тако ће бити и долазак Сина Човечијега. Јер где је труп, онде ће се и орлови окупити. И одмах ће се по невољи тих дана сунце помрачити, и месец своју светлост изгубити, и звезде с неба пасти, и силе небеске покренути се. И тада ће се показати знак Сина Човечијега на небу; и тада ће проплакати сва племена на земљи; и угледаће Сина Човечијега где долази на облацима небеским са силом и славом великом. И послаће анђеле Своје с великим гласом трубним; и сабраће изабране Своје од четири ветра, од краја до краја небеса“ (Мт. 24, 26-31). Знамење Сина Човечијег је Крст. Земаљска племена су народи који нису примили Христа. Изабрани, које анђели сакупљају су хришћани.
Спољашњи знаци краја света.
Прво пророчанство Данила. „Ти, царе, виде, а то лик велик; велик беше лик и светлост му силна, и стајаше према теби, и страшан беше на очима. Глава том лику беше од чистог злата, прси и мишице од сребра, трбух и бедра од бронзе, ноге му од гвожђа, а стопала које од гвожђе које од земље. Ти гледаше докле се одвали камен без руку, и удари лик у стопала бронзана и земљана, и сатре их. Тада се сатре и гвожђе и земља и бронза и сребро, и злато, и поста као плева на гумну у лето, те однесе ветар, и не нађе му се место; а камен, који удари лик, поста гора велика и испуни сву земљу. То је сан; а сада ћемо казати цару шта значи. Ти си, царе, цар над царевима, јер ти Бог небески даде царство, силу и крепост и славу. И где год живе синови људски, звери пољске и птице небеске, дао ти је у руке, и поставио те господарем над свим тим. Ти си она глава златна А након тебе настаће друго царство, мање од твог; а потом треће царство, бронзано, које ће владати по свој земљи. А четврто ће царство бити тврдо као гвожђе, јер гвожђе сатире и троши све, и као гвожђе што све ломи, тако ће сатрти и поломити. А што си видео стопала и прсте које од кала лончрског које од гвожђа, биће царство раздељено, али ће бити у њему тврђе од гвожђа, јер си видео гвожђе помешано с калом лончарским. И што прсти на ногама беху које од гвожђа које од кала, царство ће бити нешто јако, а нешто трошно. А што си видео гвожђе помешано с калом лончарским то ће се они помешати са семеном човечијим, али неће прионути један за другог као што се гвожђе не може смешти с калом. А у време тих царева Бог ће небески подигнути царство које се до века неће расути, и то се неће оставити другому народу; оно ће сатрти и укинути сва т царства, а само ће стајати до века. Како си видео где се од горе одвали камен без руку и сатре гвожђе, бронзу, као сребро и злато. Бог велики јави цару шта ће бити после; сан је истинит, и тумачење му верно“ (Дан. 2, 31-45)
Златно царство је владавина Асираца, сребрно царство с две руке је царство међанско-персијско царство, Међани и Персијанци (две руке), бакрено царство које ће владати на целој Земљи је Александар Македонски, гвоздено царство је Римско царство. На крају света биће десет царстава, део њих ће бити јак, а део слаб (10 прстију на ногама кипа). Камен – Велика гора која је испунила целу земљу се појављује у Римском царству (удара ноге кипа). За време првог императора Августа рађа се Господ.
Друго Данилово пророчанство: „Прва беше као лав, и имаше крила орлова; гледах докле јој се крила поскубоше и подиже се са земље и стаде на ноге као човек, и срце људско даде јој се. Потом, гле, друг звер беше као медвед, и стаде с једне стране, и имаше три ребра у устима међу зубима својим, и говораше јој се: Устани, једи много меса. Потом видех, и гледам, друга, као рис, имаше на леђима четири крила као птица, и четири главе имаше звер, и даде јој се власт. Потом видех у утварама ноћним, и гле, четврта звер, које се требаше бојати, страшна и врло јака, и имаше велике зубе гвоздене, јеђаше и сатираше, и гажаше ногама остатак, и разликоваше се од свих звери пређашњих, и имаше десет рогова. Гледах рогове, и гле, други мали рог израсте међу онима, а три прва рога ишчупаше се пред њим; и глед, очи као очи човечије беху на том рогу, и уста која говораху велике ствари. Гледах докле се поставише престоли, и старац седе, на коме беше одело бело као снег, и коса на глави као чиста вуна, престо Му беше као пламен огњени, точкови Му као огањ разгорео. Река огњена излажаше и течаше испред Њега, хиљада хиљада служаше Му, и десет хиљада по десет хиљада стајаху пред Њим; суд седе, и књиге се отворише. Тада гледах ради гласа великих речи које говоре онај рог; и гледах докле не би убијена звер и тело јој се рашчини и даде се да изгори огњем. И осталим зверима узе се власт, јер дужина животу беше им оређена до времена и до рока. Видех у утварама ноћним, и гле, као Син човечији иђаше са облацима небеским, и дође до старца и стаде пред Њим. И даде Му се власт и слава и царство да Му служе сви народи и племена и језици; власт је Његова власт вечна, која неће проћи, и царство Његово неће расути. Мени Данилу пренеможе дух мој у телу мом, и утваре главе моје узнемирише ме“ (Дан. 7, 4-15).
Велико море су народи на Земљи, 4 ветра су 4 царства, прва звер (лав с орловским крилима) је асиријско царство. Човек, људско срце – Асирци су међу првима примили хришћанство. Друга звер (која личи на медведа) су Персијанци, три кљове су тројица главних освајача (Кир, Ксеркс и Камбиз). Трећа звер (рис – у руском: леопард, прим. прев.) је Александар Македонски, 4 главе су подела на 4 дела (Македонија, царство Селевкида – Сирија, Парћанско царство – Индија и Египат). Четврта звер је Рим, 10 рогова су десеторица царева на крају света. Нови рог с очима и надменим устима је антихрист који хули Бога. Три уништена рога су сакрушена тројица владара и три царства –Либија, Египат и Иран (по Иполиту Римском и Иринеју Лионском). На Страшном суду Господ је утврдио рокове владавине ових или оних царева у складу са њиховим злочинима – обрнута узрочно-последична веза. Старац је Бог.
Треће Данилово пророчанство: „И подигох очи своје и видех, и гле, стајаше крај воде ован, који имаше два рога, а рогови беху високи, али један виши од другог, и виши нарасте после. Видех овна где боде на запад и на север и на југ, и ниједна звер не могаше му одолети, и не беше никога ко би избавио од њега, него чињаше шта хоћаше, и осили. А кад ја мотрах, гле, иђаше јарац од запада поврх све земље, а не дотицаше се земље; и тај јарац имаше рог знаменит међу очима својим. И дође до овна који имаше два рога, ког видех где стоји крај воде, и потрча на њ гневно силом својом. И видех га где дође до овна, и разгневивши се на њ удари овна, те му сломи оба рога и не беше силе у овну да му одоли, него га обори на земљу и погази га, и не беше никога да изави овна од њега. И јарац поста врло велик; а кад осили, сломи се велики рог, и место њега нарастоше знаменита четири рога према четири ветра небеска. И из једног од њих изађе један рог мален и нарасте врло велик према југу и истоку и према красној земљи. И нарасте дори до војске небеске, и обори на земљу неке од војске и од звезда, и погази их. И нарасте дори до поглавара тој војсци, и узе Му свагдашњу жртву, и свети стан Његов обори. И војска би дана у отпад од жртве свагдашње, и обори истину на земљу, и шта чињаше напредоваше му. Тада чух једног свеца где говораше; и један светац рече некое који говораше: Докле ће трајати та утвара за свагдашњу жртву и за отпад пустошни да се гази светиња и војска? И рече ми: До две хиљаде и три стотине дана и ноћи; онда ће се светиња очистити“ (Дап. 8, 3-14)
Ово пророчанство се односи на Стари Завет, али ће се нешто слично десити и пред крај света. Прво значење је Антиох Епифан, друго је антихрист. Ован је цар Персије, јарац је цар Грчке (Александар Македонски). Мали рог од четири је Антиох Епифан, који је обуставио приношење жртве на 2400 дана. Јуда Макавејски је ослободио и очистио светилиште (Јерусалимски храм). Највеће скрнављење Јерусалимског храма нас тек очекује, кад антихрист седне у њему као бог. Евхаристија никад неће престати, али се неће приносити у храмовима, жртва ће се приносити на тајним местима, као у време прогона.
Четврто Данилово пророчанство: „А у то ће се време подигнути Михаило, велики кнез, који брани твој народ; и биће жалосно време, каквог није било откако је народа до тада; и у то ће се време избавити твој народ, сваки који се нађе записан у књизи. И много оних који спавају у праху земаљском пробудиће се, једни на живот вечни, а други на срамоту и прекор вечни. И разумни ће се сјати као светлост небеска, и који многе приведоше к правди, као звезде вазда и довека. А ти Данило затвори ове речи и запечати ову књигу до последњег времена; многи ће претраживати, и знање ће се умножити. Тада погледах ја, Данило, и гле, стајаху друга двојица, један с ове стране, на брегу реке, а други с оне стране на брегу реке. И један рече човеку обученом у платно, који стајаше над водом у реци: Кад ће бити крај тим чудесима? И чух човека обученог у платно, који стајаше над водом у реци, и подиже десницу своју и левицу своју к небу, и закле се Оним Који живи увек да ће се све ово испунити по времену, по временима и по по времена, и кад се сврши расап силе светог народа. И ја чух али не разумех; и рекох: Господару мој, какав ће бити крај томе? А Он рече: Иди, Данило, јер су затворене и запечаћене ове речи до последњег времена. Многи ће се очистити, убелити и окушати; а безбожници ће радити безбожно, нити ће који безбожник разумети, али ће разумни разумети. А од времена кад се укине жртва ваздашња и постави гнусоба пустошна, биће хиљаду и двеста и деведесет дана. Благо ономе који претрпи и дочека хиљаду и три стотине и тридесет пет дана“ (Дан. 12, 1-12).
После погибије антихриста до Судњег дана наступиће извесна пауза од 45 дана. Ови дани ће бити дати за покајање.
Пророчaнство о Антихристу.
Одакле ће доћи антихрист? Он ће бити Јеврејин из колена Дановог. „Дан ће бити змија на путу и гуја на стази, која уједа коња за кичицу, те пада коњ наузнак“ (1 Мојс. 49, 17). „Од Дана чу се фрктање коња његових, од рзања пастуха његових сва се земља затресе, дођоше и поједоше земљу и све што беше у њој, градове и који живљаху у њима“ (Јер. 8, 16).
Где ће се родити антихрист? „И он рече: То је безбожност [жена]. И врже је усред ефе, и врже онај комад олова одозго на ждрело јој. И подигох очи своје и видех, а то две жене излажаху, и ветар им беше под крилима, а крила им беху као у роде, и дигоше ефу међу земљу и небо. И рекох анђелу који говораше са мном: Куда оне носе ефу? А он ми рече: Да јој начине кућу у земљи Сенару; и онде ће се наместити и поставити на своје подножје“ (Зах. 5, 8-11). Сенар је Шумер (јужни Ирак). Године 1986. извршена је операција Мосад (Израелска специјална служба) на евакуацији Дановог колена из Етиопије. Из Дановог колена се нико неће спасити (Откр. 7, 4-8). У време антихриста Јевреји ће се окренути Христу.
Библијске кључне речи о антихристу: „Да вас нико не превари ни на који начин; јер неће доћи док најпре не дође отпадништво и не појави се човек безакоња, син погибељи, који се противи и преузноси изнад свега што се зове Бог или светиња, тако да ће сам сести у храм Божији као Бог, тврдећи за себе да је Бог. Зар не памтите да сам вам ово казивао још кад сам био код вас? И сад знате шта га задржава да се не јави до у своје време. Јер тајна безакоња већ дејствује, само док се уклони онај који задржава. И тада ће се јавити безаконик, којега ће Господ Исус убити духом уста својих и уништити појавом свога присуства; онога је долазак по дејству сатанину са сваком силом и знацима и чудесима лажним, и са сваком преваром неправде међу онима који пропадају, зато што не примише љубав истине да би се спасли. И зато ће им Бог послати силу обмане, да верују лажи; да буду осуђени сви који не вероваше истини, него заволеше неправду“ (2 Сол. 2, 3-12).
У њему су обједињене све врсте грехова и он је син погибељи. Онај који задржава (катехон) је Римско царство (Византија – Русија), које спречава узурпатора да дође. Његов долазак ће бити захваљујући сили сатане и сатана се неће оваплотити у антихристу, већ ће живети у њему. Христос је проповедао три и по године и по Божанској праведности антихристу ће бити дат исти рок. Узрок погибије није у антихристу, већ у томе што у људима нема љубави према Истини. Онај ко не воли Истину погинуће, антихрист је Божија казна за оне који су оdбацили Истину. „Ја сам дошао у име Оца Својега и не примате Ме; ако други дође у име своје, њега ћете примити“ (Јн. 5, 43). Антихрист ће у свему пародирати Христа, имаће 12 „апостола“, који ће „проповедати“ по целом свету, „претечу“, који ће стављати жигове. Он ће окупити јеврејски народ и обновиће Соломонов храм.
Питања и одговори на тему предавања
Зашто мора наступити крај света?
Људи ће начинити коначни избор између добра и зла. Долазак антихриста не означава крај света, то је само један од знакова свршетка света, и то не главних. Писмо говори о извесној „пуноћи времена“. „Коју је преумножио у нама у свакој мудрости и разборитости по благовољењу Својему које унапред одреди у Њему, за остварење пуноће времена, да се све састави у Христу“ (Ефес. 1, 9-10).
Који су унутрашњи знаци краја света?
Сведочење речи Божије свим народима. „И проповедаће се ово Јеванђеље о Царству по свему свету за сведочанство свим народима. И тада ће доћи крај“ (Мт. 24, 14). „И свима народима треба најпре да се проповеда Јеванђеље“ (Мк. 13, 10). Није речено да ће сви прихватити Јеванђеље, речено је само да ће бити посведочено свим народима. Појава лажних христоса. „И одговарајући Исус рече им: Чувајте се да вас ко не превари, јер ће многи доћи у име Моје говорећи: Ја сам Христос. И многе ће преварити“ (Мт. 24, 4-5). Ратови и гласине о ратовима. „Чућете ратове и гласове о ратовима. Гледајте да се не уплашите; јер треба све то да се збуде. Али још није крај“ (Мт. 24, 6).
Одакле ће доћи антихрист?
Он ће бити Јеврејин из колена Дановог. „Дан ће бити змија на путу и гуја на стази, која уједа коња за кичицу, те пада коњ наузнак“ (1 Мојс. 49, 17). „Од Дана чу се фрктање коња његових, од рзања пастуха његових сва се земља затресе, дођоше и поједоше земљу и све што беше у њој, градове и који живљаху у њима“ (Јер. 8, 16).
Где ће се родити антихрист?
Сенар – Шумер (јужни Ирак). „И он рече: То је безбожност [жена]. И врже је усред ефе, и врже онај комад олова одозго на ждрело јој. И подигох очи своје и видех, а то две жене излажаху, и ветар им беше под крилима, а крила им беху као у роде, и дигоше ефу међу земљу и небо. И рекох анђелу који говораше са мном: Куда оне носе ефу? А он ми рече: Да јој начине кућу у земљи Сенару; и онде ће се наместити и поставити на своје подножје“ (Зах. 5, 8-11).